Stikkord

, , , , , , , , , ,

Julegal som jeg er, kom juledekorasjonene opp noen dager før desember senket seg over oss. Men to uker etter var jeg så heldig å få lov til å overta en kjempefin leilighet, med innflytting så snart som mulig. Så da var det bare å pakke ned julen igjen sammen med alt annet, og begynne å flytte. Med hjelp fra kjempesnille venner som stod på i timesvis for å flytte møblene mine, har jeg nå kommet meg inn i den nye leiligheten. Men jeg føler meg litt snytt for julen i år, siden jeg verken har bakt eller fått pyntet skikkelig! Det får man ta igjen til neste år.

Noe av det morsomste med å flytte (bortsett fra det å få kvittet seg med tingene innerst bakerst i skapet som aldri blir brukt) synes jeg er å pynte og dekorere. Nå har ikke jeg så veldig mye dekorasjon og interiør siden jeg alltid har leid møblert hittil (kombinert med noen år med studentøkonomi…), og ikke har jeg noe talent for dette heller. Men noe må man jo ha, så nå er det ut og lete etter nye og brukte skatter 🙂 og tidspunktet er jo egentlig helt perfekt med tanke på romjuls- og januarsalg 😉

Og med på flyttelasset var selvfølgelig også alle babyene mine, deriblant en liten fredslilje som ble satt i jord for vel tre uker siden. Fredsliljen jeg hadde var en av de som måtte bøte med livet under flyttingen fra Bodø og til leiligheten jeg nettopp flyttet fra, bare en liten spire kunne reddes. Den sto i vann helt til medlemmene på Hagegal tipset meg om at stiklinger skal settes rett i jorda. Som sagt så gjort, og slik ser den ut nå:

Det spirer og gror 😀

